poniedziałek, 24 listopada 2008

Przeszukaj swój komputer

Czy zdarza wam się, że tracicie czas na odnalezienie pliku na własnym dysku?
Mnie tak, dlatego znalazłem rozwiązanie.

CASE: Pamiętam, że pisałem już kiedyś materiał na temat negatywnej informacji zwrotnej, ale dla którego klienta? Jak nazywał się plik?
Potrzebuję narzędzia, które po wpisaniu hasła "negatywna informacja zwrotna" wyświetli mi pliki, w których użyłem tego zwrotu.

Pliki trzymam zwykle w folderach poszczególnych klientów. Jeśli chcę znaleźć dokument z konkretnym tekstem w środku, to mam problem, bo funkcja przeszukiwania plików mojego Windows XP wyszukuje dobrze tytuły dokumentów, ale nie przeszukuje wnętrza. Z pocztą elektroniczną jest jeszcze gorzej, bo większość listów mam w jednym folderze.
Właśnie na takie przypadki wymyślono programy przeszukujące pojedynczy komputer w sposób podobny do przeszukiwania internetu.
Mnie osobiście przypadł do gustu program Copernic Desktop Search, który jest bardzo wygodny i przydatny, nawet w wersji darmowej.
Oczywiście w dziedzinie wyszukiwarek nie może zabraknąć lidera, czyli Google. Oferuje on darmową aplikację Google Desktop Search.
Aplikacje tego typu indeksują zawartość komputera lub tych folderów, które wskażemy. Najczęściej robią to w tle w sposób, który nie przeszkadza w pracy.
Później wystarczy wstukać szukane hasło, a wyniki pojawią się w podziale na dokumenty, maile a nawet obrazki.

Na blogu Jamesa Herberta znalazłem krótką próbę porównania trzech najbardziej znanych aplikacji do przeszukiwania komputera.

Brak komentarzy: